Rain, rain go away - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jan Smink - WaarBenJij.nu Rain, rain go away - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jan Smink - WaarBenJij.nu

Rain, rain go away

Door: Jasmijn13

Blijf op de hoogte en volg Jan

30 December 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ik dacht al zoiets te horen toen ik vanmorgen mijn ogen opende, het goot. Geen weer om gemotiveerd je bed uit te stappen, dus bleef ik nog maar effe liggen, maar om kwart over acht stapte ik toch maar onder de douche. Het bleef werkelijk de hele dag gieten, somber, grijs herfstweer. Toch heeft dit weer in Wellington ook wel wat speciaals, de woningen rondom, die op de toppen van de heuvels zijn gebouwd, worden aan het zicht onttrokken doordat ze in de wolken zitten. En zo'n regendag geeft tijd om na te denken. Regua wilde graag de was gewassen hebben en dit huis (van Nikki, de hospita nog steeds van Matthias)schoon achterlaten wanneer wij naar Lake Taupo vertrekken. Maar als wij hier blijven tot en met de tweede dan komt er van dat alles bijzonder weinig terecht. Dan zou het beter zijn wanneer we de 31ste in een hotel kruipen, de eerste januari de boel hier opruimen, zodat we de 2de met rust in het hart kunnen vertrekken naar Lake Taupo. Ik opzoek naar een hotelletje en vond er een niet al te ver hier vandaan. Maar gelukkig besloten we daar langs te gaan. We deden de deur open en de stank van Fish&Chips kwam ons tegemoet. Het leek wel of 'n fles concentraat van die geur was kapot gevallen. Daar gingen wij dus geen kamer bespreken. Wij maakten rechtsomkeert en het duurde nog wel effe voor ik die stank uit mijn neus had. Van ons plannetje om naar Zealandia te gaan kwam zo ook niet veel. Geen van ons drieen had er veel zin in om natgeregend te worden, maar Matthias zit vol ideeen, hij opperde deze keer of het geen goed alternatief zou zijn wanneer we naar "Weta Cave" zouden gaan. Ik had geen idee, Regula had geen idee, dus vroegen we wat we daar zouden moeten gaan doen, wat is daar te zien? Dat weet ik ook niet precies, zei hij, want ik ben er nog nooit geweest. Da's nou weer typisch Matthias, de mensen in het ongewisse laten. Maar, zo vervolgde hij, ik heb gehoord dat het zeker de moeite waard is! Neem je fototoestel maar mee, dan kan je foto's maken...., effe een poosje stilte, als je denkt dat je wat leuks ziet.
Wij er naar toe, het bleek een klein museum te zijn van de firma die de figuren en digitalisatie van films als Narnia, Master & Commander, King Kong, Kuifje (TinTin), Avatar en (en dat paste helemaal in onze Lord of the Ring Triology, vanavond deel 3) ook van The Lord Of The Ring. Heel erg leuk en mooi om te zien. Hierna nam Matthias ons mee op een site seeing tour en reed langs de Baai naar de Clyde street, waar Matthias vandaag voor het laatst zal wonen. Want morgen gaan we na het Oud&Nieuwfeest, slapen in Gourmet Stay, een 4 sterren hotel, zodat we morgen beddegoed en handdoeken etc. hier kunnen wassen..., nou ja, dat heb ik al eerder uitgelegd. Er zal van BBQ-en in de korte broek weinig terecht komen denk ik, of het weer moet drastisch omslaan. Morgen zijn wij twaalf uur eerder in 2012 dan jullie, da's ook wel een raar idee!

  • 30 December 2011 - 22:53

    Daaf En Anita:

    Bij jullie eerder oud en nieuw. Zeker vreemd. De allerbeste wensen voor 2012. Feest ze! Dat zal nog tegen vallen om laat naar bed te gaan, gezien jullie vroege slaaptijden. Hopenlijk krijgen jullie beter weer. Het is hier ook voor het grootste deel nat. Nogmaals veel plezier.

  • 31 December 2011 - 12:24

    Ruud:

    Halo Lui.

    Dus daar kennen ze ook regen. Hier hebben we er ook genoeg van. alleen is het hier 6 graden en geen 9 zoals bij jullie. Aktijd leuk om een film te kijken in het land waar het ook gemaakt is (Lorg of the Ring)?
    Hier gaan de dingen ook zo zijn gang. Als het goed is is het nu bij jullie reeds 2012. De allerbeste wensen, geluk en gezondheid gewenst vanuit het natte Nederland. Wij moeten nog zo'n, 10,5 uur wachten. Eerst nog even aan de klassieke gourmet, oliebollen eten (hebben jullie die daar ook?) en dan weer voor 65 miljoen de lucht in knallen. Het gaat echt slecht met de economie, niet?
    Groeten en tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste echt grote reis

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2012

De laatste uren in New Zealand

10 Januari 2012

Nog een(1) nachtje............

09 Januari 2012

Back where we started.

08 Januari 2012

Onze laatste dag in Taupo

07 Januari 2012

Een dagje rustig aan.
Jan

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 28385

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 18 Mei 2015

Masterreis naar New Zealand 2015

21 September 2013 - 29 September 2013

Seeboden am Millstätter See

07 December 2011 - 12 Januari 2012

Mijn eerste echt grote reis

Landen bezocht: