Back where we started. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jan Smink - WaarBenJij.nu Back where we started. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jan Smink - WaarBenJij.nu

Back where we started.

Door: Jasmijn13

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vanmorgen lag Regula al om kwart over zeven in de Waikato River. Afscheid nemen is nou niet wat je noemt haar sterkste kant en al helemaal niet wanneer zij zo heerlijk wordt omarmd of moet ik zeggen, omsloten wordt door zo'n razendsnel stromende rivier. Het heeft alweer geregend vannacht en het water van de Waikato river staat nu al bijna een meter hoger dan toen wij kwamen. Steeds opnieuw probeerde de zon op een onbewaakt moment door de wolken heen te prikken maar het lukte 'm niet echt, de wolken waren er met te veel. Maar het was tenminste droog, heel fijn wanneer je de auto moet inpakken. Regula heeft de broodtoaster om zeep geholpen,dus dat moeten we nog even aan Mike opbiechten wanneer we gaan afrekenen. Maar eerst moest en zou Regula poetsen, ook al had Mike gezegd; 'Leave it, it's ok!' Maar dat is natuurlijk Regula's eer te na. Mike nam regula's vernielzucht sportief op en wilde van geen vergoeding weten; 'That happens, things go broke, once in a while'. Dus dat viel ook weer mee. Wij gingen uiteindelijk op weg, hadden nog een laatste koffie met uitzicht op Lake Taupo en toen begon de reis dan echt, het was ergens rond elf uur. Jammer genoeg hielden we het niet droog, Het regende zodra we met de terugreis naar Wellington begonnen. De desert was ook een triesterige bedoening; alles grauw en grijs, de bergen helemaal in de wolken. Nee, mooi is anders. De kleuren komen zo mooi naar voren wanneer de zon er op schijnt, nu was het bruin en konden we wel net zo goed op de Veluwe rijden.
Tegen tweeen begon Matthias honger te krijgen en vlak nadat we de desert waren uitgereden zagen we een aardig restaurantje aan de andere kant van de weg. Daar verwenden we ons nog maar eens flink, want binnenkort zal ook dat afgelopen zijn. Regula kwam op een gegeven moment met twee stukken taart aanzetten, ja echt, 2!! Maar ook dat werd heerlijk weggewerkt door moeder en zoon en ze genoten er duidelijk van. Matthias heeft van de vijfduizend kilometer toch zeker 4500 voor zijn rekening genomen. Petje af voor onze chauffeur. Tegen half zeven reden we Wellington binnen en Matthias was erg blij dat het er op zat. We parkeerden de Mazda en hadden nog een laatste koffie voor we Matthias bij zijn nieuwe kamer af gingen zetten. Nu moesten wij nog naar Huntingdon Road. Gelukkig hadden we de TomT want anders hadden we de weg echt niet gevonden. Rachel ontving ons erg vriendelijk en wuifde alle verontschuldigingen weg. (we hadden toch bijna haar huis in de fik gezet doordat ik de eieren in het pannetje op de electrische plaat had laten staan) Ze zette direct de computer klaar en ging nog even vlug boodschappen doen voor het ontbijt morgen. Zo, morgen nog! Dat wordt dan weer de allerlaatste dag want woensdag dan vliegen we alweer terug. Maar eerst morgen nog!!!

  • 09 Januari 2012 - 11:28

    MaryJane:

    En zo is het avontuur dan toch echt bijna voorbij... hoe lang het ook leek, toch is het wel snel gegaan eigenlijk. Hopelijk kan Mutti straks Matt wel loslaten voordat jullie door de 'customs' gaan, want hij wil niet mee terug natuurlijk :).
    Muet: darfsch hie eifach witerfahre mit ahlänge u ärfele... wuw mir hei di ja o vermisst.. hihi ;)
    'till soon y'all!! En een heel goede en veilige reis terug!!
    Hugs & Kisses from The Hague

  • 09 Januari 2012 - 12:22

    Daaf En Anita:

    Nog een fijne dag morgen en een hele goede reis terug. Dat wordt afkicken!

    groetjes

  • 09 Januari 2012 - 17:51

    Iris:

    Ik heb even bijgelezen, want ik was een weekendje weg. Maar voor jullie zit het er bijna weer op. Wat zal het afscheid weer zwaar zijn.

    Een hele goed reis terug. En geniet nog heel erg van jullie laatste dag.

    liefs,
    Iris

  • 09 Januari 2012 - 18:57

    Jo En Ger:

    Wat jammer alweer de laatste dag. Wij zullen jullie verslagen missen. Een heel goede terugreis en gauw tot ziens. Groeten aan Matthias en veel plezier in zijn nieuwe huis, fijn voor jullie om te weten waar hij woont. Lieve groet van hier

  • 09 Januari 2012 - 22:00

    Helen :

    Hoi Jan,

    Ik heb nu weer even tijd om te computeren.

    Mijn complimentjes hoor Jan, dat je gedurende de hele vakantie alles zo keurig hebt verslagen.Het is fantastisch, alleen weet ik niet als ik het zou doen.

    Maar goed, wat gaat de tijd toch snel voorbij. Onvoorstelbaar, dat je nu echt aan het aftellen bent. Niet van harte of toch wel?
    Hmm, ik kan mij wel voorstellen dat je ook zo iets hebt van, het is mooi geweest, ik of wij hebben genoten en nu is het fijn om weer huiswaarts te keren.
    Ik had ergens in 1 van de reisverslagen gelezen dat iemand al de verslagen voor je zou bundelen. Da's een heel leuk idee. En mocht dat niet door zijn gegaan, geen man over boord, je hebt alles op de computer dus kan je af en toe door het lezen van de reisverslagen in gedachten teruggaan naar de fijne tijd in N. Zeeland en vooral ervan genieten.

    Jan, ik zal zeggen geniet op gepaste wijze van de laatste dagen in N.Zeeland.

    Groetjes en een veilige terugkeer naar Ned.

    p.s. wil je mij over 2 weken een mailtje sturen zodat ik kan weten wanneer ik je kan bellen. Zelf ben ik op 24 jan. weer in Ned.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste echt grote reis

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2012

De laatste uren in New Zealand

10 Januari 2012

Nog een(1) nachtje............

09 Januari 2012

Back where we started.

08 Januari 2012

Onze laatste dag in Taupo

07 Januari 2012

Een dagje rustig aan.
Jan

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 28325

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 18 Mei 2015

Masterreis naar New Zealand 2015

21 September 2013 - 29 September 2013

Seeboden am Millstätter See

07 December 2011 - 12 Januari 2012

Mijn eerste echt grote reis

Landen bezocht: