Een Kiwi Oud&Nieuw - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jan Smink - WaarBenJij.nu Een Kiwi Oud&Nieuw - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jan Smink - WaarBenJij.nu

Een Kiwi Oud&Nieuw

Door: Jasmijn13

Blijf op de hoogte en volg Jan

01 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vanmorgen regende het nog steeds of misschien wel opnieuw pijpenstelen. Regula was er al vlot uit en zelfs Matthias was sneller dan ik. Zonder moeite had ik nog in mijn bed kunnen blijven maar tegen negenen vond ik het toch ook wel welletjes.
De regen kletterde op het golfplatendak en de enkelglasramen en daardoor klonk het allemaal veel dramatischer dan het in werkelijkheid was. Regula zat een e-mail te typen en Matthias zat te zoeken naar een geschikte kledingwinkel want die arme jongen had geen fatsoenlijke broek meer aan zijn lijf, noch in zijn kast. Schoenen had hij ook al niet meer, hij loopt op slippers. Dat gaat natuurlijk wel voor de zomerdag maar 'swinters wordt het een heel ander verhaal. Voor vanavond moest er ook nog inkopen worden gedaan, Iedereen neemt wat te eten en/of te drinken mee en Regula en Matthias hadden bedacht dat het wel lekker zou zijn om een rijstsalade mee te nemen.
De lakens werden van de bedden gehaald, de was in de wasmachine, de koffers gepakt en in de Mazda want vanavond gaan we in een hotel slapen. Toen dat allemaal gedaan was gingen wij naar de stad en kochten Matthias een nieuwe outfit. Daarna een bak koffie en terwijl wij naar die koffiezaak liepen zagen wij een platenzaak annex cd-shop. Daar gingen wij op de terugweg even langs en heb ik mij enkele kiwiblues cd's laten aanraden. Ik vroeg het meisje achter de toonbank (want de baas was met de administratie bezig) wat zei wist van kiwiblues en zei keek mij aan met een blik van; waar heb je het over. Na effe zo te hebben staan kijken zei ze: "Kiwiblues? I don't think I know anything about that" De eigenaar, een goeie zeventiger was zichtbaar verheugd dat er iemand kwam vragen naar goeie muziek. Hij liet het werk waar hij mee bezig was liggen, vertelde het meisje dat zij achter de toonbank moest blijven en liep met mij mee. They don't ask much about blues these days, zei hij. It's al about techno. zo brabbelde hij nog even door tot we bij de bak aankwamen waar hij de blues cd's in bewaarde. Hij zocht even en wist toch nog wel vier cd's uit die bak te toveren waarvan hij mij garandeerde dat het Kiwiblues was. Op mijn vraag of het ook goeie blues was, begon hij te glimlachen en zei: "What do you want, white boys playing the blues". Ik heb de cd's toch maar meegenomen en ze klinken helemaal nog niet slecht al heb ik ze nog niet alle vier gehoord.
Wij gingen hierna naar de supermarkt en kochten wat we nodig hadden voor het O&Nfeest en gingen vlug weer terug om de spullen klaar te maken, zodat we niet al te laat zouden arriveren.
Tegen kwart over zes kwamen we bij Timo's huis, de vriend van Matthias waar het feest zou zijn. We waren de eersten en dat gaf ons de gelegenheid om kennis te maken met de ouders van Timo die ook over waren, maar dan voor vier maanden. Zij spreken enkel Duits, wat voor ons ook geen bezwaar was. De hele avond kwamen en gingen er mensen en om twaalf uur vannacht zaten we met zo'n dertig man elkaar in de armen te vallen en een gelukkig nieuwjaar te wensen. Ik kreeg ook nog nieuwjaarwensen per sms uit NL waarvoor mijn hartelijke dank en vanuit een nat New Zealand wens ik jullie een fantastisch 2012 toe. Ik heb geen bel tegoed meer en kan hier niet opladen zodat ik geen smsjes kan versturen of beantwoorden. Nu snel naar bed, het is alweer na tweeen. Een heel prettige avond en ik kan jullie vertellen dat het geruisloos 2012 is geworden.

  • 31 December 2011 - 13:55

    Wieke:

    Jan, Regula en Matthias, wij wensen jullie hier van een nat en warm (12gr.) Nederland ook een heel fijn en gezond 2012 toe. Wij moeten nog even wachten, het is nog 14.51 u hier ;-) Geruisloos kan je het hier niet noemen. Ze zijn hier in Harmelen al dagen aan het knallen. Bij jullie geen vuurwerk? Veel plezier nog voor de resterende dagen met veel zon !!!!

    Dikke kus nan je zus. XX

  • 31 December 2011 - 14:35

    Ypy:

    Regula, Jan, Matthias,
    De allerbeste wensen voor 2012! Het is hier 15.35 uur, wij hebben nog even te gaan, met oliebollen en inderdaad al veel geknal om ons heen. Ik lees jullie verslagen met genoegen en wens jullie nog veel zon en genot.
    hartelijke groet, Ypy, ook namens Wijbe

  • 31 December 2011 - 16:51

    MaryJane:

    Papi,Mami,Matti,

    Aes guets Neus!!!! Super begin van het nieuwe jaar daar in Kiwi-land. Nog hele fijne tijd en we zien jullie alweer over 12 dagen :D. Hoewel het jammer is dat de reis er dan weer op zit, is het ook een zeer heugelijk feit dat jullie weer met de dochters herengid worden! Dus hou dat wel in het achterhoofd ;)
    Dikke kus en knuffel, ook van Den

  • 01 Januari 2012 - 15:58

    Ruud:

    Goed bezig Jan. De kiwi blues is toch wat anders, maar ik ben wel heel benieuwd. Blijven zoeken lijkt me. Ik wacht met muzikale vreugde je terugkomst af.
    Inmiddels in het bezit van een cd van Pokey LaFarge, Ouderwetse honky tonk, ook wel Riverboat Soul genoemd. Echt iets voor jou. Groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste echt grote reis

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2012

De laatste uren in New Zealand

10 Januari 2012

Nog een(1) nachtje............

09 Januari 2012

Back where we started.

08 Januari 2012

Onze laatste dag in Taupo

07 Januari 2012

Een dagje rustig aan.
Jan

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 28378

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 18 Mei 2015

Masterreis naar New Zealand 2015

21 September 2013 - 29 September 2013

Seeboden am Millstätter See

07 December 2011 - 12 Januari 2012

Mijn eerste echt grote reis

Landen bezocht: