Onze trip naar Napier. - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jan Smink - WaarBenJij.nu Onze trip naar Napier. - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jan Smink - WaarBenJij.nu

Onze trip naar Napier.

Door: Jasmijn13

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Vandaag beloofde het weer een warme zonnige dag te worden. Mooi weer om naar Napier te gaan. Ahuriri zoals Napier door de Maori's wordt genoemd, is in 1931 getroffen door een aardbeving van 7.8 op de schaal van Richter, die 3 minuten duurde. Hierdoor werd het grootste deel van de stad met de grond gelijk gemaakt en weer opgebouwd in de toen erg populair zijnde 'Art Deco' style. Dat wilde ik zien, ik ken art deco wel van gebruiksvoorwerpen zoals klokken, spiegels ed, maar Art Deco architectuur, ik wilde dat graag gaan zien want ik kon mij er niets bij voorstellen.
De weg er naar toe was sprookjesachtig, hoge bergtoppen, diepe gaten tussen de heuvels, een bochtige weg, fantastische vergezichten, kortom; wij keken onze ogen uit!
Napier telt zo'n 60.000 inwoners maar je vindt ze niet terug in de stad, het was redelijk rustig waardoor ik alle gelegenheid had om foto's te maken van de typische bouwstijl. Hierna gingen we naar een 'Winery'. In New Zealand zijn diverse grote en minder grote wijnboeren die wine tastings houden, dan mag je wijn komen proeven. Deze 'Mission Estate' is in 1838 door een stel franse missionarissen begonnen. Ik denk dat ze dorst kregen van het prediken en een glaasje wijn wel zagen zitten. Het was een leuke ervaring; een oprijlaan van zo'n 6 meter breed en een 600 meter lang. Dan een huis wat met paleis soestdijk kan wedijveren en dan die wijnranken, jawel, dit heeft wel iets, de poen straalt er van af. Napier ligt aan de oostkust dus je kunt begrijpen dat Regula haar zwemuitrusting had meegenomen. We konden natuurlijk niet vertrekken voordat Regula in de 'South Pacific Ocean' had gezwommen. Ik kon dat zelfs begrijpen want de golven waren zeker drie keer groter dan die aan de Noordzee kust. Toen Regula was uitgebadderd konden we weer terug richting Taupo, een rit van 140km. Maar een mooie rit die we nu van een andere kant konden bekijken dan op de heen weg.
Tegen zeven uur waren we weer in onze cottage en gingen we snel aan de etenkokerij.
Nog even 'Tequila Sunrise', met Kurt Russell, Michelle Pfeiffer en Mel Gibson voor het slapengaan. Morgen alweer zaterdag de 7de. Time is going quickly when you're having fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Mijn eerste echt grote reis

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2012

De laatste uren in New Zealand

10 Januari 2012

Nog een(1) nachtje............

09 Januari 2012

Back where we started.

08 Januari 2012

Onze laatste dag in Taupo

07 Januari 2012

Een dagje rustig aan.
Jan

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 28386

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 18 Mei 2015

Masterreis naar New Zealand 2015

21 September 2013 - 29 September 2013

Seeboden am Millstätter See

07 December 2011 - 12 Januari 2012

Mijn eerste echt grote reis

Landen bezocht: