Werkelijk aan het eind van de wereld deel 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jan Smink - WaarBenJij.nu Werkelijk aan het eind van de wereld deel 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jan Smink - WaarBenJij.nu

Werkelijk aan het eind van de wereld deel 2

Door: Jasmijn13

Blijf op de hoogte en volg Jan

24 December 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Eerst even wat algemene mededelingen. Gisteren vertelde ik dat het boxingday zou zijn vandaag, daar is dus niets van waar. De oplettende lezertjes zullen dat al wel hebben opgemerkt. Vandaag is het Christmas eve. De 26ste (2de kerstdag) is het boxingday. Sorry daar voor.
Wij verheugen ons steeds weer over de commentaren en kleine berichtjes die jullie achter laten, steeds weer leuk om te lezen. Vooral doorgaan!!

Terwijl wij op South Island zijn, gebeuren er extreme natuur narigheden, zo waren er hevige overstromingen in Nelson toen wij in Blenheim zaten. En er waren vijf hevige tot ernstige aardschokken in Christchurch terwijl wij in Greymouth waren. Van beide evenementen hebben we niets gemerkt. Ik kreeg van diverse mensen een smsje om te informeren hoe het met ons is; wel, het is met ons prima. We vermaken ons buitensporig. Moeten oppassen dat we niet verbranden in de zon en worden verwend met heerlijk breakfast en formidabel dinner. Voor de autoliefhebber is het hier genotteren, er rijden hier nog diverse auto's rond die bij ons in 1960 al op de schroothoop belanden. Hier is het nauwelijks winter en er wordt dus nooit zout gestrooid, dus roesten deze karretjes nauwelijks. Ik zoek mij hier gek naar een beetje cd shop maar dat kennen ze hier niet, ik heb er nog geeneen kunnen ontdekken. Vandaag heb ik Lisa(onze B&B host) gevraagd waar zij haar cd's haalt. Dat blijkt dus in een groot warenhuis te zijn te vergelijken met Ikea of V&D called 'the Warehouse'. Ik heb haar maar meteen gevraagd naar populaire singer/songwriters en toen kwam zij met twee namen; Dave Dobbyn en The Finnbrothers. Dat moet ik dus effe checken, maar dat gaat pas wanneer we weer in Wellington zijn. Van New ZealandseBlues had ze nog nooit gehoord, maar ik heb goede hoop dat ik daar in W'ton ook meer over te horen krijg want daar zijn we uitgenodigd door vrienden van de motorclub, waar Matthias bij is aangesloten, om bij hen Oud&Nieuw te vieren.

Het is hier werkelijk fantastisch, buiten het geluid van vogels, de boerderijdieren en het geruis van het water in de beekjes en de golfslag van het water in de Sound hoor je hier niets. Vandaag hebben we heerlijk gerelaxed; boekje gelezen, foto's gemaakt, een beetje gewandeld en Matthias heeft zich samen met Regula te water gelaten. Jawel, het weer leende zich er voor dus ook deze kans liet Regula niet lopen. Na het middaguur zagen wij het eb worden, het water zakte wel een meter wat er voor zorgde dat er "strandjes" te voorschijn kwamen van wel vier tot vijf meter breed. Nou ja, strandjes, een hoop stenen, mossel en oesterschelpen en veel modder. Echt er op gaan liggen en zonnebaden is niet aan te raden. Zonnebaden schijnt hier zo wie zo een risicovolle bezigheid te zijn want doordat de ozonlaag hier veel dunner is dan bijvoorbeeld in NL, ben je hier binnen de kortste keren goed verbrand. Matthias heeft zijn laptop mee en daar heeft hij diverse films op staan dus daar weet hij zich ook wel mee te vermaken.
Vanavond Hadden we rode kool, aardappeltjes en heerlijke kalkoen. Dat was weer een hele tijd geleden dat ik dat had gegeten. Het toetje bestond uit iets van lemonpudding met een bessendrapje, waarvoor ik dus bedankte. We waren nog maar nauwelijks klaar met eten toen er een auto stopte. Twee jonge gasten uit Sidney Australia, dienden zich aan. Nu zijn er dus vijf B&B gasten die morgen mede het Christmasdinner mogen helpen wegwerken. Lisa vertelde dat alle broers en zussen plus aanhang en kinderen.... Ik ben benieuwd met hoeveel mensen we morgen aan tafel zullen zitten. Nu is het kwart voor tien in de avond en het is alweer pikkedonker buiten, Tijd om mijn bed op te zoeken, de anderen liggen al plat.

  • 24 December 2011 - 11:06

    Miri:

    Ja, 2e Kerstdag is Boxingday...dat wist ik wel, maar ik wilde even checken of jij zelf ook nog wel oplet wat je schrijft....
    Toch wel grappig he dat je op een plek die SOUND heet helemaal niets hoort

  • 24 December 2011 - 15:58

    Daaf En Anita:

    Kan je niet zo'n old timer laten verschepen? Leuke muziek the Finnbrothers. Stukje geluisterd via youtube. Dave Dobbyn doet een beetje denken aan Bruce Springsteen. Succes met je zoektocht.
    Eet smakelijk 1e kerstdag en niet op vossenjacht gaan met de familie op boxingday. groetjes

  • 24 December 2011 - 20:50

    Ypy:

    Goede kerst voor jullie daar in de zon.
    Regula, ik heb je mail beantwoord,
    lieve groet, Ypy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste echt grote reis

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2012

De laatste uren in New Zealand

10 Januari 2012

Nog een(1) nachtje............

09 Januari 2012

Back where we started.

08 Januari 2012

Onze laatste dag in Taupo

07 Januari 2012

Een dagje rustig aan.
Jan

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 28389

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 18 Mei 2015

Masterreis naar New Zealand 2015

21 September 2013 - 29 September 2013

Seeboden am Millstätter See

07 December 2011 - 12 Januari 2012

Mijn eerste echt grote reis

Landen bezocht: